1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem strony internetowej www.krupinskipompy.pl (dalej: „Serwis”) lub innych kanałów komunikacji z Klientem jest KRUPIŃSCY POMPY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Przymiarki 4A, 31-764 Kraków, posiadająca wpis do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy pod numerem 0000948064 oraz NIP 6783168605 (dalej: „Administrator”).
-
W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych Klientów przez Administratora, kontakt z Administratorem możliwy jest za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: KRUPIŃSCY POMPY spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Przymiarki 4A, 31-764 Kraków, poczty elektronicznej pod adresem: biuro@krupinskipompy.pl oraz pod numerem telefonu: +48 12 645 56 84 oraz +48 664 081 341. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych dostępnych w Serwisie w zakładce „Kontakt”.
-
Dane osobowe Klientów są przetwarzane z poszanowaniem zasad przewidzianych w RODO, tzn. Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”), jak również przewidzianych w polskiej ustawie o ochronie danych osobowych, aktów wykonawczych do tej ustawy oraz w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. z 2002r., nr 144, poz. 1204, ze zm.).
-
W celu realizacji wymogów ustawowych, Administrator dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych oraz zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
2. PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH
-
Wszelkie dane osobowe gromadzone są przez Administratora na zasadzie pełnej dobrowolności.
-
Serwis zbiera dane Klienta w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług oferowanych w Serwisie, a także informacje o aktywności Klienta w Serwisie.
-
Podstawą przetwarzania przez Administratora imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu Klienta w celu przesyłania temu Klientowi na wskazany adres e-mail i numer telefonu informacji handlowych, jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. wyraźna zgoda Klienta udzielana przez odpowiednie okna funkcyjne umieszczone na stronach Serwisu.
-
Podstawą przetwarzania przez Administratora danych osobowych zbieranych w trakcie dokonywania przez Klienta zakupu towarów Administratora, w tym składania przez Klienta Zamówień, jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO, tj. podejmowanie czynności niezbędnych do zawarcia Umowy (np. złożenie Zamówienia) i konieczność realizacji Umowy przez Administratora na rzecz danego Klienta.
-
Aktywność Klienta w Serwisie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza również te dane w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania nim, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Co do zasady, dane osobowe podawane dobrowolnie przez Klienta nie są łączone ze zbieranymi automatycznie danymi na temat sposobu korzystania przez tego Klienta z Serwisu. Administrator informuje, że ze względów technicznych czasami może dojść do takiego połączenia, jednakże w takiej sytuacji tak połączone dane będą przetwarzane przez Administratora wyłącznie ze względu na prawnie usprawiedliwione cele realizowane przez Administratora, a w szczególności w celu optymalizacji, usprawnienia i personalizacji funkcji Serwisu oraz w celu tworzenia statystyk na wewnętrzne potrzeby Administratora.
-
Jeżeli Klient wyrazi na to odrębną zgodę, jego dane osobowe (adres e-mail, nr telefonu) mogą być przetwarzane w celu przesyłania mu drogą elektroniczną informacji handlowych na temat Towarów lub Administratora, w tym na podany przez Klienta adres e-mail lub numer telefonu poprzez sms/mms. Klient ma prawo w każdym czasie żądać zaprzestania wysyłania mu informacji handlowych drogą elektroniczną lub zaprzestania wykorzystywania jego numeru telefonu do celów marketingu bezpośredniego.
-
Dane przetwarzane w związku ze składaniem Zamówień i zawieraniem Umów będą przechowywane przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu umów sprzedaży. Ze względu na konieczność wypełniania obowiązków natury podatkowej i księgowej, część tych danych osobowych będzie przechowywana przez okres 6 lat od dnia realizacji poszczególnych Umów.
-
Dane przetwarzane na potrzeby przesyłania informacji handlowych (na adres e-mail lub numer telefonu) będą przetwarzane do czasu ewentualnego cofnięcia odpowiednich zgód.
-
Informacje niezbędne do obsłużenia reklamacji będą przetwarzane do czasu wygaśnięcia uprawnień z tego tytułu.
-
Dane osobowe dla celów kontaktu z Administratorem będą przetwarzane w okresie prowadzenia tego kontaktu, a później będą archiwizowane przez okres 3 lat od zakończenia kontaktu, co jest uzasadnione koniecznością odtworzenia treści takiego kontaktu w związku z dochodzeniem ewentualnych roszczeń.
-
Dane przetwarzane w związku z dochodzeniem ewentualnych roszczeń, jak również w celach archiwizacyjnych, będą przetwarzane przez maksymalny okres 6 lat od zakończenia umowy.
3. CEL I ZAKRES ZBIERANIA DANYCH ORAZ ODBIORCY DANYCH
-
Każdorazowo cel, zakres oraz odbiorcy danych przetwarzanych przez Administratora wynikają ze zgody Klienta lub przepisów prawa oraz doprecyzowywane są w wyniku działań podejmowanych przez Klienta w Serwisie lub w ramach innych kanałów komunikacji z Klientem.
-
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, że zbierane przez niego dane są przetwarzane:
-
zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą („zgodność z prawem, rzetelność i przejrzystość”);
-
w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami (,,ograniczenie celu’’);
-
adekwatnie, stosownie oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane („minimalizacja danych”);
-
prawidłowo, a w razie potrzeby dane osobowe są uaktualniane („prawidłowość”);
-
w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. („ograniczenie przechowywania”);
-
w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych („integralność i poufność”).
-
Klient podaje następujące dane osobowe:
-
w trakcie korzystania z Serwisu: informacje na temat preferowanych Produktów,
-
w trakcie kontaktu z Serwisem i Administratorem: imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Administratora w celu kontaktowania się z Klientem, ewentualnego przyjmowania Zamówień, realizacji Umowy, dokonania wzajemnych rozliczeń i podjęcia działań przed zawarciem Umowy na żądanie Klienta.
-
Klient może również nie podawać wyżej wymienionych danych, jednakże w takim wypadku Administrator może nie być w stanie skontaktować się z Klientem, przyjąć Zamówienia lub nie być w stanie wykonać Umowy.
-
Dane osobowe Klientów są przetwarzane przez Administratora w celach:
-
bieżącego kontaktu z Klientem,
-
świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Klientom treści gromadzonych w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
-
analitycznych, statystycznych, optymalizacyjnych, usprawniających– podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Klientów, a także ich preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług,
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) polegający na ochronie swoich praw,
-
realizacji działań marketingowych własnych Produktów (w formie tradycyjnej),
-
marketingu bezpośredniego Produktów i usług Administratora, w tym w celach analitycznych i profilowania – podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO); uzasadnionym interesem Administratora jest możliwość przedstawienia Klientom informacji o usługach Administratora, przedstawienia przez ofert dopasowanych do potrzeb i oraz zwiększenie sprzedaży usług Administratora,
-
za odrębnie wyrażoną zgodą – w celu objętym oświadczeniem, np. w celu przesyłania Klientom drogą elektroniczną (poprzez podany adres e-mail lub numer telefonu) informacji handlowych dotyczących Towarów lub Administratora oraz poprzez akceptację niniejszej Polityki Prywatności.
-
Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów:
-
pracownicy, współpracownicy Administratora,
-
podmioty uprawnione do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa,
-
w przypadku zamówienia Towarów przez Klienta, który korzysta ze sposobu dostawy przesyłką kurierską – wybrani przewoźnicy lub pośrednicy realizujący przesyłki na zlecenie Administratora, wyłącznie w celu należytej realizacji zamówienia,
-
firmy bądź osoby na podstawie odpowiednich umów tj. umowy powierzenia danych.
-
Podmioty, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych na mocy odrębnej umowy, zobowiązane są do przestrzegania zasad poufności i bezpieczeństwa danych osobowych, w szczególności nieudostępniania danych osobom nieuprawnionym, oraz do stosowania fizycznych i technicznych środków bezpieczeństwa, adekwatnych do sposobu przetwarzania tych danych. Administrator zapewnia Klientowi na jego życzenie szczegółową informację o podmiocie, któremu powierzył przetwarzanie danych, zakresie powierzonych danych oraz terminie ich przekazania. Ponadto, w tym trybie Administrator zapewnia także dostęp do aktualnej i szczegółowej informacji o wykorzystanych lub udostępnianych przez Administratora środkach technicznych zapobiegających pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych przez Klienta drogą elektroniczną.
4. PRAWA KLIENTÓW
-
Każdej osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo:
-
dostępu do danych,
-
sprostowania danych,
-
usunięcia danych,
-
ograniczenia przetwarzania danych,
-
przenoszenia danych,
-
prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
-
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
-
Odwołanie lub sprzeciw w zakresie przetwarzania danych osobowych następuje poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@krupinskipompy.pl, poprzez kontakt telefoniczny pod numerem telefonu +48 12 645 56 84 lub +48 664 081 341 lub przesyłką poleconą na adres siedziby Administratora.
-
Po odwołaniu zgody lub wyrażeniu sprzeciwu, dane osobowe Klienta nie będą więcej używane celów wskazanych przez Klienta. Zmianę/uzupełnienie danych osobowych Klient może przeprowadzić w drodze przesłania wniosku na adres biuro@krupinskipompy.pl.
-
Klient ma prawo wnieść skargę związaną z przetwarzaniem danych osobowych przez Administratora do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w Serwisie jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: biuro@krupinskipompy.pl.
5. KONTAKT Z ADMINISTRATOREM DANYCH OSOBOWYCH
-
Klient w każdej chwili ma możliwość bezpośredniego kontaktu z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie Polityki.
-
Administrator przechowuje korespondencję z Klientem w celach statystycznych oraz jak najlepszej i najszybszej reakcji na pojawiające się zapytania, a także w zakresie rozstrzygnięć reklamacyjnych. Adresy oraz dane w ten sposób gromadzone nie będą wykorzystywane do komunikacji z Klientem w celu innym niż realizacja zgłoszenia.
-
Gdy Klient kontaktuje się w celu dokonania danych czynności (np. złożenia reklamacji) za pomocą formularza, Administrator może ponownie zwrócić się do Klienta o przekazanie danych, w tym osobowych, np. w postaci imienia, nazwiska, adresu e-mail, celem potwierdzenia tożsamości Klienta i umożliwienia zwrotnego kontaktu w danej sprawie. Powyższe dotyczy tych samych danych, w tym osobowych, które wcześniej zostały przekazane przez Klienta, i na których przetwarzanie Klient wyraził zgodę. Podanie tych danych nie jest obowiązkowe, lecz może być niezbędne do dokonania czynności lub uzyskania informacji, które interesują Klienta.
6. ZABEZPIECZENIA
-
Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo ochrony przetwarzanych danych osobowych odpowiednie do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
-
Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny, zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania.
-
Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
-
Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
-
Uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku, w tym między innymi w stosownym przypadku:
-
szyfrowanie danych osobowych,
-
zdolność do ciągłego zapewnienia poufności, integralności, dostępności i odporności systemów i usług przetwarzania,
-
zdolność do szybkiego przywrócenia dostępności danych osobowych i dostępu do nich w razie incydentu fizycznego lub technicznego,
-
regularne testowanie, mierzenie i ocenianie skuteczności środków technicznych i organizacyjnych mających zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania.
7. PLIKI COOKIES
-
W celu uczynienia Serwisu bardziej atrakcyjnym dla Klienta, Administrator posługuje się plikami „cookies”. Plik cookie to niewielki plik, zawierający łańcuch znaków, który jest wysyłany do komputera Klienta podczas korzystania z Serwisu. Informacje zbierane automatycznie przy pomocy cookies pozwalają dostosowywać usługi i treści oferowane przez Administratora do indywidualnych potrzeb i preferencji Klienta, jak również służą do opracowywania ogólnych statystyk dotyczących korzystania przez Klienta z Serwisu. Dzięki plikowi cookie, przeglądarka Klienta może zostać rozpoznana przez witrynę należącą do Administratora.
-
Stosowane przez Administratora cookies są̨ bezpieczne dla urządzenia Klienta. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do urządzeń Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego.
-
Większość używanych przez Administratora cookies jest po zakończeniu sesji przez Klienta usuwana z jego dysku twardego („session cookies”).
-
Pozostałe pliki cookies pozostają na komputerze Klienta w celu umożliwienia rozpoznania komputera Klienta podczas kolejnej wizyty („persistent cookies”).
-
Firmy partnerskie Administratora nie mogą gromadzić bądź przetwarzać danych osobowych pozyskanych za pomocą plików cookies od Klienta.
-
Jeśli Klient nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia swojej przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji Klienta może utrudnić, a w skrajnych przypadkach uniemożliwić korzystanie z Serwisu.
-
W celu zarządzania ustawieniami cookies należy wybrać z listy poniżej przeglądarkę internetową/system i postępować zgodnie z instrukcjami:
-
Internet Explorer – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
-
Chrome – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
-
Safari – https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL
-
Firefox – https://support.mozilla.org/pl/kb/usuwanie-ciasteczek
-
Opera – http://help.opera.com/Windows/12.10/pl/cookies.html
-
Android – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl
-
Safari (iOS) – https://support.apple.com/pl-pl/HT201265
-
Windows Phone – https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
-
Blackberry – https://help.blackberry.com/pl/blackberry-classic/10.3.1/help/mwa1334238823957.html
8. Wyłączenie przez Klienta w przeglądarce internetowej opcji pozwalającej na zapisywanie plików „cookies” może utrudniać lub uniemożliwiać korzystanie z Serwisu.
8. LOGI SYSTEMOWE
-
Niezależnie od plików cookies, Serwis przy każdej wizycie Klienta automatycznie zapisuje na swoich serwerach informacje, które są do przekazywane Serwisowi przez przeglądarki internetowe. Informacje te są zapisywane w postaci logów zawierających:
-
stronę internetową, z której Klienci weszli na stronę Serwisu,
-
adres IP,
-
datę i czas dostępu,
-
przesłaną ilość danych,
-
informacje na temat używanej przeglądarki i systemu operacyjnego.
-
Informacje te wykorzystywane są w szczególności w celu zarządzania Serwisem, rozpoznawania problemów z pracą serwerów i ich rozwiązywania, analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa w Serwisie, a także w celach statystycznych, Informacje te nie są̨ łączone z danymi osobowymi Klientów Serwisu.
9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Administrator zastrzega sobie prawo do wysyłania Klientom niezamówionych wiadomości nie będących informacją handlową. Zalicza się do nich informacje odnoszące się bezpośrednio do funkcjonowania Serwisu (np. zmiany w funkcjonowaniu, prośby o wypełnienie ankiety) bądź też zwyczajowe niekomercyjne wiadomości (np. życzenia, komunikaty systemu). Opisane wyżej wiadomości mogą być przesyłane do Klienta przez podmioty działające na rzecz Administratora na podstawie odpowiednich umów o powierzenie danych osobowych do przetwarzania.
-
W Serwisie mogą zostać umieszczone linki (np. w formie logotypów podmiotów trzecich), które w razie kliknięcia przekierowują Klienta na zewnętrzną stronę internetową. Fakt zastosowania tego rodzaju odesłań nie może być utożsamiany z istnieniem powiązania pomiędzy Administratorem a podmiotem, do którego należy zewnętrzna strona internetowa. Administrator w żadnym wypadku nie ponosi odpowiedzialności za skutki tego rodzaju przekierowań ani nie ma wpływu na treści zawarte na stronach zewnętrznych. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść polityk prywatności i bezpieczeństwa obowiązujących na tych stronach, ani za stosowane w trakcie ich przeglądania cookies. Zachęcamy Klientów korzystających z tego rodzaju odesłań do zapoznawania się z treścią odpowiednich dokumentów prawnych obowiązujących na tych stronach.
-
Usługi i funkcje w ramach Serwisu mogą z czasem ulegać rozszerzeniu, co oznacza, że Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności, przy zachowaniu jednak praw dotychczas nabytych przez Klientów. Każdą osobę wykorzystującą w jakikolwiek sposób Serwis obowiązuje aktualna Polityka Prywatności. Zmiany mogą nastąpić m.in. z następujących ważnych powodów:
-
zmiany obowiązujących przepisów, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych, prawa telekomunikacyjnego, usług świadczonych drogą elektroniczną oraz regulujących prawa konsumentów, wpływające na nasze prawa i obowiązki lub prawa i obowiązki Klienta,
-
rozwój funkcjonalności lub usług elektronicznych podyktowany postępem technologii internetowej, w tym stosowanie/wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych lub technicznych, mające wpływ na zakres Polityki Prywatności.
-
Administrator każdorazowo umieści w ramach Serwisu informację o zmianach w Polityce Prywatności. Wraz z każdą zmianą nowa wersja Polityki Prywatności będzie się pojawiać z nową datą.
-
W razie wątpliwości lub sprzeczności pomiędzy Polityką Prywatności a udzielonymi przez Klienta zgodami, niezależnie od postanowień Polityki Prywatności, zawsze podstawą do podejmowania oraz określenia przez Serwis zakresu działań są dobrowolnie udzielone przez Klienta zgody lub przepisy prawa.
-
Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane także w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Konsekwencją profilowania będzie przypisanie danej osobie profilu dla potrzeb dokonywania analiz lub przewidywania preferencji Klienta, jego zachowań, postaw i dostosowywania informacji przekazywanych Klientowi za pośrednictwem Serwisu
-
Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 25 maja 2018 roku.